Ekonomi

General Motors bayileri şirketi daha fazla hibrit araç seçeneği sunmaya çağırıyor

The Wall Street Journal tarafından Pazartesi günü yayınlanan özel bir rapora göre, General Motors’un (GM) önde gelen otomobil satıcılarından oluşan bir itiraz komitesi, Detroit merkezli otomobil üreticisine daha fazla hibrit araç modeli sunması için baskı yapıyor.

Bayiler, daha fazla hibrit araç seçeneği sunulmadığı takdirde, hızlı geçiş yerine kademeli olarak tam elektrikli araçlara geçişi tercih eden müşterilerini kaybedebileceklerinden endişe ediyor.

İsimsiz kaynaklardan alınan bilgilere dayanarak komite, bayilerin General Motors’un ürün yelpazesini hibrit araçları da içerecek şekilde genişletmesini şiddetle tavsiye ettiği çeşitli görüşmeler gerçekleştirdi. Geçtiğimiz birkaç yılda GM, hibrit araç üretimini çoğunlukla atlamayı tercih ederek, çabalarını tamamen elektrikli araçlar geliştirmeye odakladı.

Muhbirler, General Motors yöneticilerinin bayilerin bakış açılarını kabul etmiş olsalar da, gelecekte hibrit araç seçeneklerini genişletme konusunda artık kararlı olmadıklarını belirtiyorlar.

Otomobil üreticilerinin araç geliştirme konusunda bayilere danışması standart bir uygulamadır ancak gelecekteki modellerin kesin ayrıntıları büyük ölçüde bilinmemektedir.

Bayiler, General Motors’un hibrit modeller sunmayı düşünmesini savundu ve bu durum, CEO Mary Barra’nın elektrikli araçlara yönelik stratejisinde gecikmeler nedeniyle karşılaştığı zorlukları artırdı. Böyle bir hamle, rakiplerinden farklı olarak elektrikli araçlara odaklanan ve hibrit araçları çoğunlukla göz ardı eden General Motors için önemli bir değişimi temsil edecek.

Yakın zamanda Detroit’te düzenlenen bir otomotiv etkinliğinde Barra, General Motors’un Çin’deki başarılı hibrit araç satışlarına dikkat çekerek, Amerika Birleşik Devletleri’nde hibrit araçların piyasaya sürülme olasılığının ipucunu verdi.

“Nihai hedefin mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde elektrikli araçlara geçiş yapmak olduğuna hâlâ inanıyorum” dedi. Şirketin gerekli teknolojiye sahip olduğunu ve pazar trendlerini değerlendirmeye devam edeceğini ekledi.

General Motors, son yirmi yılda Amerika Birleşik Devletleri’nde ara sıra hibrit araçları piyasaya sürdü. Şirket, 2000’li yılların ortalarında GMC Yukon ve Cadillac Escalade gibi büyük spor araçlarının hibrit versiyonlarını piyasaya sürdü, ancak bu modeller iyi satılmadı ve birkaç yıl sonra aşamalı olarak kullanımdan kaldırıldı.

2010 yılında General Motors, yağla çalışan bir jeneratöre geçmeden önce yaklaşık 640 kilometrelik elektrikli sürüş menzili sağlayan Chevrolet Volt ile plug-in hibrit teknolojisini ilk benimseyenlerden biri oldu. Volt, teknolojik yeniliği nedeniyle övülse de General Motors’un satış beklentilerini karşılayamadı ve kârlı değildi, bu da 2019’da üretiminin durdurulmasına yol açtı.

Son yıllarda General Motors yönetimi hibrit teknolojisi hakkındaki şüphelerini dile getirmiş ve bu teknolojinin şirketi 2035 yılına kadar neredeyse tamamen elektrikli araç satma hedefinden saptırabileceği yönündeki endişelerini dile getirmişti.

General Motors’un hisseleri Pazartesi günü öğlen ticaretinde %0,17 arttı.

Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu